جوش قوس دستی (الکترود)

تاریخچه جوشکاری قوس الکتریکی

history of arc welding

جوشکاری قوس الکتریکی

جوشکاری قوس الکتریکی یک فرآیند جوشکاری است که برای اتصال فلز به فلز با استفاده از برق باعث ذوب فلزات می شود و پس از خنک شدن منجر به اتصال فلزات می شود. (تاریخچه جوشکاری قوس الکتریکی)

نوعی جوشکاری است که از منبع تغذیه جوشکاری برای ایجاد قوس الکتریکی بین الکترود جوشکاری و ماده پایه برای ذوب فلزات در نقطه تماس استفاده می کند. جوشکاران از دو روش جوشکاری متناوب (AC)  و مستقیم (DC) برای ایجاد قوس و جوشکاری استفاده می کنند. (تاریخچه جوشکاری قوس الکتریکی)

ادموند دیوی از انگلیس با کشف استیلن در سال 1836 شناخته می شود. تولید قوس بین دو الکترود کربنی با استفاده از یک باتری از آقای همفری دیوی در سال 1800 شناخته می شود.

عکس قدیمی جوشکاری قوس الکتریکی

در اواسط قرن نوزدهم، ژنراتور برق اختراع شد و جوش  قوس محبوب تر از جوشکاری هواگاز در اواخر قرن هجده ایجاد شد. جوشکاری قوس با قوس کربن و قوس فلزی توسعه یافته و جوشکاری مقاومتی به یک فرآیند اتصال عملی تبدیل شده است.

آگوست دی مریتنس که در آزمایشگاه کابوت فرانسه کار می کرد ، در سال 1881 از گرمای قوس برای اتصال صفحات سربی برای باتری های ذخیره سازی استفاده کرد. وی  با استانیسلاوس اولشسکی روسی همکار بود و حق ثبت اختراع در  انگلیس را سال 1885 و حق ثبت اختراع در آمریکا را در سال 1887 به دست آورد. (تاریخچه جوشکاری قوس الکتریکی)

 

نمایش 9 24 36

این حق ثبت و اختراع مربوط به انواع الکترودهای اولیه است. این آغاز جوشکاری قوس کربن بود. تلاش های آنها  محدود به جوشکاری قوس کربن بود ، اگرچه او قادر به جوش دادن آهن و همچنین سرب بود. جوشکاری قوس کربن در اواخر دهه 1890 و اوایل دهه 1900 محبوب شد

در سال 1890، تابوت دیترویت اولین حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای یک فرآیند جوشکاری قوس با استفاده از یک الکترود فلزی دریافت کرد. این اولین باری بود که فلز ذوب شده از الکترود جوشکاری  برای رسوب در فلز و به عنوان پرکننده در اتصال برای ایجاد جوش استفاده شد.(تاریخچه جوشکاری قوس الکتریکی)

تقریباً در همان زمان، اسلاویانوف، روس، همان ایده انتقال فلز از طریق قوس، اما برای ریختگری فلز در قالب را ارائه داد.

تقریباً در سال 1900، استرومنگر یک الکترود فلزی روکش دار در بریتانیا ایجاد کرد. یک پوشش نازک از خاک رس یا آهک وجود داشت، اما یک قوس پایدارتر فراهم می آورد اسکار کجلبرگ از سوئد در طی سالهای 1907 تا 1914 الکترود پوشیده یا روکش دار را اختراع کرد.

الکترودهای استیک با فرو بردن سیمهای آهن لخت در مخلوط ضخیم کربناتها و سیلیکات ها و خشک نمودن پوشش تولید می شد.(تاریخچه جوشکاری قوس الکتریکی)

 

نمایش 9 24 36

در همین حال، فرآیندهای جوشکاری مقاومتی، از جمله نقطه جوش ها ، درز جوش ها ، جوشکاری برآمدگی و جوشکاری قفسه فلش توسعه داده شد. الیو تامپسون جوشکاری مقاومتی را ایجاد کرد. حق ثبت اختراع وی مربوط به سال 1885، 1900 است. در سال 1903 یک آلمانی به نام گلدشمیت جوشکاری ترمیت را اختراع کرد که برای اولین بار برای جوشکاری ریل های راه آهن استفاده شد

بلافاصله پس از جنگ در سال 1919، 20 نفر از اعضای کمیته جوشکاری زمان جنگ شرکت ناوگان اضطراری، تحت رهبری Comfort Avery Adams، انجمن جوشکاری آمریکا (AWS) را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی تاسیس کردند که به پیشرفت جوشکاری و فرآیندهای متحد اختصاص دارد.

جریان متناوب در سال 1919 توسط C.J. Holslag اختراع شد. با این حال محبوبیت پیدا نکرد تا سال 1930 که الکترود با پوشش سنگین استفاده گسترده ای پیدا کرد.

 

0/5 (0 نظر)